Wednesday, December 31, 2014

ဗုဒၶ ႏွင့္ တစ္ဆင့္စကား

ဗုဒၶ ႏွင့္ တစ္ဆင့္စကား ဗုဒၶ ႏွင့္ တစ္ဆင့္စကား အရွင္ေဇာတိက (သီဟိုဠ္) 15/8/2013 တစ္ဆင့္စကားဆိုတာ အဓိကက်တဲ့ အသိဉာဏ္ ပညာအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေနနဲ႔ တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဗုဒၶရဲ့ သေဘာထားဟာ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အက်င့္ကို က်င့္ျပီး သစၥာေလးပါး တရားကို သိရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီ နည္းလမ္းနဲ႔ပဲ အရာအားလုံးကို သိျမင္ႏိုင္တဲ့ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ကို ရွိခဲ႔တယ္။ သတၱဝါတို႔ အက်ိဳးအတြက္ သူသိရွိထားတဲ့ တရားမ်ားကို ေလာကၾကီးမွာ ျပန္လည္ေဟာၾကားခဲ႔တယ္။ ဗုဒၶကေတာ့ တကယ္ေကာင္းမြန္ျပီး လက္ေတြ႔ပါတဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာအက်င့္ကို နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္အျဖစ္ ညႊန္ျပေတာ္မႈခဲ့တယ္။ ျပီေတာ့လည္း ဗုဒၶက တစ္ဆင့္စကားကို အသိဉာဏ္ပညာ အတြက္ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခု အေနနဲ႔ မေဟာေျပာခဲ့ပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကာလာမသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ကာလာမ သတိုးသားတို႔ကို သူနဲ႔ ေခတ္ျပိဳင္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား နဲ႔ ဘာသာတရားမ်ားကို လက္ခံယုံၾကည့္ဖို႔ရန္ စီစစ္ဖို႔ ဘာသာေရး စစ္တမ္း အေနနဲ႔ ေဟာၾကားတဲ့ အခ်က္(၁၀)ခ်က္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ၁။ တစ္ဆင့္ၾကား႐ံုမွ်ျဖင့္ ဟုတ္ျပီ၊ မွန္ျပီဟု အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၂။ ဘိုးေဘးစဥ္ဆက္ ဆင္းသက္လာေသာ မိ႐ိုးဖလာ အယူဝါဒျဖစ္သည္ဟူ၍လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၃။ ဤအရာသည္ ဤသို႔ျဖစ္သတဲ့ဟူေသာ ေကာလဟလျဖင့္လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၄။ မိမိတို႔သင္ထားေသာ စာမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၅။ မိမိၾကံစည္ထားေသာအၾကံျဖစ္၍ ဟုတ္လွၿပီဟူ၍လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၆။ သူတစ္ပါးတို႔ လုပ္နည္းကိုင္နည္းကို သေဘာၾက၍လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၇။ အေထာက္အထားရွိသည္ဆို၍လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၈။ အယူဝါဒျခင္း တူ႐ံုမွ်ႏွင့္လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၉။ မိမိတို႔ ယံုၾကည္ထိုက္ေသာပုဂၢိဳလ္၏ စကားျဖစ္သည္ဟု ပုဂၢိဳလ္စြဲအားျဖင့္လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ ၁ဝ။ ငါတို႔၏ ဆရာစကား ျဖစ္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အမွန္မယူၾကႏွင့္။ မယုံၾကည့္ရမည့္ အခ်က္(၁၀)ထဲမွာ (မာ အႏုႆေဝန) တစ္ဆင့္စကားေတြကို မယုံၾကနဲ႔ လို႔ ပထမဆုံး အေရးၾကီးကိစၥ အေနနဲ႔ ေျပာထားပါတယ္။ ပထမဆုံး အေနနဲ႔ ဗုဒၶက တစ္ဆင့္စကားေတြကို မယုံဖို႔ ရွင္ျပျပီး မွားယြင္းတဲ့ တရားေတြေဟာေျပာတဲ႔ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့ ယုံၾကည္မႈေတြကိုလည္း တားျမစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔က ဗုဒၶဟာ တစ္ဆင့္စကားကို ျငင္းလည္း ျငင္းဆန္တယ္ လက္လည္း မခံဘူးဆိုတာကို သေဘာေပါက္ နားလည္သင့္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာက လြဲျပီး တစ္ျခားဘာသာေရး ေလ့လာသူေတြဟာ တကယ္ လက္ေတြ႔ပါတဲ့ နည္းလမ္းေတြ အေပၚမွာ အေျခခံက်က် သေဘာတရားေတြ မပါပါဘူး။ ျပီးေတာ့ ဘာသာေရးကို ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ေနာက္လိုက္ေတြကလည္း လြဲမွားမႈေတြနဲ႔ အဆုံးသတ္ၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတစ္ပါး စကားကို နားေထာင္ျခင္းဟာ လုံေလာက္ျပည့္စုံျပီး အက်ိဳးအေၾကာင္း ခိုင္လုံမႈ ပါဝင္တဲ့ အသိဉာဏ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သင့္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ သူတစ္ပါးေတြရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ အေကာင္း အဆိုးေတြရဲ႕ မွတ္ေက်ာက္ဟာ အဆိုး အေကာင္းေတြ ရဲ့ တစ္စုံတစ္ခုအေပၚမွာ သေဘာေပါက္နားလည္းျခင္းကို ေျခခံက်က် ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဗုဒၶမိန္႔ၾကားတဲ့ တစ္ဆင့္စကားဆိုတာ ျပည့္စုံတဲ့ နည္းလမ္းရဲ့ အသိဉာဏ္ အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါ ဗုဒၶက အဂၤုတၱရနိကာယ္ထဲမွာ သဒၶါ သီလ ဟိရီ ၾသတပၸ သုတ စာဂ ပညာ ဆိုျပီး သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာ (၇) မ်ိဳးကို ရွင္းျပျပန္တယ္။ အဲဒီ (၇) မ်ိဳးထဲမွာပါတဲ့ ၾကားနာျခင္း သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာဆိုတဲ႔ သုတဓနံကို နံပါတ္ (၅) ေျမာက္အခ်က္ တစ္ခုအေနနဲ႔ ေဟာထားပါတယ္။ တစ္ဆင့္စကား ရဲ့ အဆင့္အတန္းကို ေနာက္ဆုံး ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ အေနနဲ႔ ညႊန္းဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ က်ႏ္ုပ္တို႔ နားလည္ရမွာက တစ္ဆင့္စကားဟာ အသိဉာဏ္ အလင္းေရာင္အတြက္ အဓိကက်တဲ့ အခန္းက႑က ဇာတ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာကိုပါ။ တစ္ဆင့္စကားကို အဓိကပဓါန ေဆာင္ရန္ စာရိတၱသီလ ေရွာင္ရန္ ဝါရိတၱသီလ အေနနဲ႔လည္း ညႊန္ျပခဲ႔ပါတယ္။ ေဘးအႏၱရာယ္ အခက္အခဲေတြက ေက်ာ္လႊားရန္အတြက္ လူသားေတြဟာ တစ္ဆင့္စကားေတြကို လိုက္နာက်င့္သုံးသင့္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ေသာတာပန္ ျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါ (၄) ပါးကိုလည္း ရွင္လင္းစြာ ေဟာၾကားထားပါတယ္။ အဲဒီ (၄) ပါးကေတာ့ ၁။ သူေတာ္ေကာင္း နဲ႔ ေပါင္းသင္ျခင္း ၂။ တရားနာယူျခင္း ၃။ ေယာနိေသာမသီကာရ ဆိုတဲ့ ႏွလုံးသြင္းမွန္ကန္ျခင္း ၄။ ေလာကုတၱရာ တရားအားေလ်ာ္စြာ က်င့္သုံးျခင္းပါ။ အဲဒီ အခ်က္(၄)ခ်က္ကို လိုက္နာတဲ့သူဟာ ေသာတာပန္ အဆင့္ကို အလြယ္တကူ ရႏိုင္ပါတယ္။ အခု ေသာတာပန္ျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါ(၄)ခ်က္မွာလည္းပဲ ဗုဒၶဟာ တရားရလိုသူ အတြက္ တရားနာယူျခင္း ဆိုတဲ့ တစ္ဆင့္စကားကို အဓိကက်တဲ႔ နည္းလမ္းအေနနဲ႔ မျဖစ္မေနလိုက္နာ သင့္တယ္လို႔ ညႊန္ျပေတာ္မႈခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တဆင့္စကားကို အခက္အခဲ ေဘးအႏၱရာယ္ကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ နည္းလမ္း အေနနဲ႔ အေရးတယူ ေျပာမထားပါဘူး။ လူတိုင္း အသိမ်ားတဲ့ လူ႕ေဘာင္အဖြဲအစည္းကို ထင္ဟတ္ေစျပီး (၃၈) ပါးမဂၤလာပါဝင္တဲ့ မဂၤလသုတ္မွာ ဗာဟုသစၥမဂၤလာကို ထည့္သြင္းေဟာထားျပန္ပါတယ္ ။ ဗာဟုသစၥမဂၤလာ ဆိုတာ အၾကားအျမင္မ်ားျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ ။ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း ရဲ့ ဝန္းက်င္မွာ ၾကားနာျခင္း အေတြ႕အၾကဳံေတြဟာ ၾကားနာျခင္း အသိဉာဏ္ေတြကို ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြ အရဆိုရင္ ဗုဒၶရဲ့ တစ္ဆင့္စကား ေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ သေဘာထား အျမင္ကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ တကယ္တမ္းေတာ့ တစ္ဆင့္စကားကို လုံးလုံးလ်ားလ်ား(အၾကြင္းမဲ႔) ၾကီး မပစ္ပယ္ပါဘူး ။ တစ္ဦးခ်င္းစီက က်င့္ၾကံမႈ မျပဳဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ့ လက္ေတြ႔က်တဲ့ နည္လမ္းေတြကလည္း အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ တရားအတြက္ အကူအညီ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဆင့္စကား သို႕မဟုတ္ ၾကားနာျခင္းဆိုတာဟာ ေလာကက လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ တရားက်င့္ၾကံ အားထုတ္တဲ႔ ေနရာမွာ အကူညီ အေထာက္ပံ့ေကာင္း တစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ နားလည္သေပါက္ထား သင့္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး ေကသမုတိၱသုတ္ - အဂၤုတၱရနိကာယ္ သံခိတၱဓနသုတ္ - အဂၤုတၱရနိကာယ္ ဒုတိယ သာရိပုတၱရာသုတ္ ၊ အဂၤသုတ္၊ ေသာတာပတိၱဖလသုတ္ - မဟာဝဂၢ ၊ သံယုတၱနိကာယ္ မဂၤလသုတ္ - ခုဒၵကနိကာယ္

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment