အခန္းလြတ္တစ္ခုထဲတြင္ ကေလးမ်ားေဆာ့ကစားႏိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားက အျပည့္၊ ပထမတြင္ ကေလး၄ ႏွစ္သားေလးကို ထိုအခန္းထဲ ကို တစ္ေယာက္တည္း လႊတ္ ေပးလိုက္ပါတယ္။ ၄ႏွစ္သား ကေလးငယ္ဟာ အခန္းထဲရွိ ပစၥည္းမ်ားကို ေလွ်ာက္ကိုင္ ၾကည့္ေနပါတယ္။ အျပင္က သူ႔ ဘဝကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္မယ့္ ဆရာ က ေစာင့္ၾကည့္ေနပါ တယ္။ အဲဒီကေလးငယ္က ကစားစရာေဘာလုံးကို သြား ကိုင္ေဆာ့ေနပါတယ္။ အဲဒီလို ၃/၄ ႀကိမ္ေလာက္ အခန္းထဲ ထည့္ ေဘာလုံးပဲ အၿမဲ တမ္း ေဆာ့ေနရင္ အရြယ္ေရာက္ လာတဲ့အခါ အားကစားဘက္မွာ ထူးခြၽန္ဖို႔ ေလ့က်င့္ျပဳစုပ်ဳိး ေထာင္လိုက္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဥာဏ္ ရည္ဥာဏ္ေသြးနဲ႔ စနစ္ တက်ျပဳစုပ်ဳိးေထာ င္မႈေၾကာင့္ သူဟာ အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္နဲ႔ေဘာလုံးအေက်ာ္အေမာ္ ” သန္းတိုးေအာင္” ျဖစ္လာပါတယ္။
ဒါက ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ အနာဂတ္ၾကယ္ပြင့္ေတြကို ဒီလိုပဲ ျပဳစုပ်ဳိး ေထာင္ပါတယ္။ အခုကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ သုံးေနပါၿပီ။အရင္တုန္းကေတာ့ အေျခခံ သေဘာတရားနဲ႔ စာေတြကိုသင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ လက္ေတြ႕ျမင္ေနရတဲ့ စိတ္ ပိုင္းဆိုင္ရာေတြနဲ႔ ပညာသင္ ၾကားတဲ့စနစ္၊ Formal education ကေန uni formal education ကို ေျပာင္းလဲေနပါၿပီ။ ဆရာဗဟိုျပဳကေန ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳ၊ ဟုတ္တယ္ အဲဒါတကယ္ကို ေျပာင္းလဲေနတာပါ။ အရင္တုန္းက ေမးခြန္းနဲ႔သင္တယ္။ အခုအေျဖနဲ႔ ျပန္သင္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ဆုံးကေန ျပန္စဥ္းစားေပါ့။ အေမးေရာက္ရင္ၿပီးၿပီ။ အေျဖမွန္ပဲ။ ႏိုင္ငံျခားက အဆင့္ျမင့္တကၠသိုလ္ေတြမွာ အေျဖမဲ့ ပုစၧာေတြနဲ႔ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈေတြကို သင္ပါတယ္။ မိုင္(၁ဝဝဝ)ခရီးကို ကား ၁ စီးက ၁နာရီ မိုင္၅ဝေမာင္းရင္ ဘယ္ႏွနာရီမွာ ခရီးဆုံးေရာက္မလဲ။ နာရီ ၂ဝေပါ့။ အဲဒါက အေျဖရွိ တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အဲဒီကားေမာင္းတဲ့သူဟာ ခရီးဆုံးေရာက္ရန္ ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲလို႔ မေမး ေတာ့ပါဘူး။ ခရီးဆုံးေရာက္ရင္ သူ႔ကားေပၚမွာ ဘယ္သူပါလာ မလဲ။ ေမးခြန္းသေဘာကေတာ့ သူလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဘာေတြေတြ႕ႀကဳံျဖတ္သန္းမလဲ။ သူ႔ အေျဖက အဓိပၸာယ္ရွိ မရွိကို ဆရာက ၾကည့္တာပါ။ unseen ပုစၧာေပါ့။ ၄ႏွစ္ လုံးလုံး အဲဒါမ်ဳိးသင္ၾကားတဲ့ တကၠသိုလ္ ေတြရွိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ R.I.T မွာ လည္း တစ္ခါမွမေတြ႕ဖူးတဲ့ပုစၧာ unseen ေတြစာေမးပြဲမွာ ေျဖရတယ္။ အေျခခံသီအိုရီ သေဘာတရားကို ဘယ္ေလာက္သိသလဲ။ ေလ့က်င့္မႈ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ အဲဒါ အျပင္ သူ႔စိတ္တည္ၿငိမ္မႈကို စစ္တာေလ။ ၃ နာရီနဲ႔ပဲ ဆုံး ျဖတ္တာ။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဆရာေတြက စဥ္းစားလာၾကတယ္။ ဒီ၃နာရီေလာက္နဲ႔ မရႏိုင္ဘူး။ စာေတြကို ျဖတ္ၿပီး စစ္တယ္။ ၂လအႀကိမ္၊ တစ္ႏွစ္ မွာ ၄၊၅ႀကိမ္ စစ္တာေပါ့ေလ။ေနာက္ကြၽန္ေတာ္တို႔
ေနာက္ RIT မွာ စာေမးပြဲေျဖရင္ အခန္းထဲမွာ လူ၂ဝ ေလာက္ပဲ သီးျခားေျဖရတယ္။ သေဘာကေတာ့ လူ၂ဝ အတြက္ စာေမးပြဲေမးခြန္းက အမ်ဳိး ၂ဝ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ေမးခြန္းမတူဘူး။ တိုင္ပင္ကူးခ်လို႔လည္း မရပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ကိုယ့္ေမးခြန္းနဲ႔ ကိုယ့္အေျဖနဲ႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းအလုပ္႐ႈပ္ ေနၾကတာပါပဲ။ ေနာက္ RIT မွာ စာမ်ားေတာ့ ပထမႏွစ္မွာ ၇၃ဝ ေယာက္လက္ခံတယ္။ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ (ဆ႒မႏွစ္)မွာ ၅ဝဝေလာက္ပဲ ဘြဲ႕ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်မွ supply ေျဖခြင့္ေပးတာပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ကစားစရာ က်ား၊စစ္ တုရင္၊ ဇယ္ခုံ၊ ဒိုးဆက္၊ ဂ်င္၊ ေဂၚလီ၊ ေျခာက္ေကာင္ က်ားအဲဒါေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတာ။ အေပါင္း၊အႏုတ္၊ အေျမႇာက္ အစား အလီေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာတာ။ အခုေခတ္မ်ဳိးဆက္ေတြက ပုံစံေျပာင္းသြားတယ္။ TV Game ေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ Game ေတြ က ေရရွည္သုံးရင္၊ တစ္ဆက္တည္း အၾကာႀကီးသုံးရင္ Brain နဲ႔ Mind မွာ effect ျဖစ္တယ္။ ထိတယ္။ ၂နာရီ ေလာက္သုံးလိုက္၊ နားလုိက္လုပ္ရမွာပါ။ အဲဒါမွ ႏွစ္မ်ားစြာ ဦးေႏွာက္နဲ႔ စိတ္ကို မထိခိုက္ ဘဲ သုံးႏိုင္မွာပါပဲေလ။
ေနာက္ စိတ္ကို ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္တဲ့အေနနဲ႔ပဲ ပတ္ဝန္း က်င္ကို ဂ႐ုျပဳရတယ္။ သေဘာက တက္တဲ့ ေလွကားထစ္ေရ တြက္တာမ်ဳိး ပတ္ဝန္းက်င္၊ အခန္း၊ နံရံေတြမွာ ဘယ္သူေတြ၊ ဘာေတြ၊ ဘယ္လိုပုံစံေတြရွိ သလဲဆိုတာ ေလ့လာမွတ္သား ဖို႔ လိုပါတယ္။ ၁ဝတန္းေလာက္အထိ ေက်ာင္းမွာ စည္းကမ္းနဲ႔ ေနရ တယ္။ တကၠသိုလ္ေ ရာက္ေတာ့ လြတ္လပ္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ စာေတြက ပိုမ်ားလာတယ္။ ဦးေႏွာက္ကို သုံးရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္တုန္းက တကၠသိုလ္မွာ နယ္အစုံက လူေတြလာ တက္ၾကတဲ့အခါ မိတ္ေဆြမ်ားစြာ က်ယ္ျပန္႔ ေစတယ္။ အေဆာင္ေတြ ရွိေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ပိုနီးကပ္စြာ ဆက္ ဆံၿပီး လူသေဘာကို ပိုသိလာ ပါတယ္။ ဒါက လူကို ပညာသင္ေပးတဲ့ တကၠသိုလ္။
ေနာက္ဘဝတကၠသိုလ္ကို လည္း ကြၽန္ေတာ္၂ႀကိမ္ျဖတ္ သန္းရပါတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္ ေပါ့။ ဘဝတကၠသိုလ္လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း ႏွစ္ေပၚမူတည္ၿပီး၊ အႀကိမ္ ေပၚမူတည္ၿပီး ႐ိုး႐ုိးဘြဲ႕၊ မဟာ ဘြဲ႕၊ ေဒါက္ တာဘြဲ႕လို႔ ေျပာၿပီး သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ငါးႏွစ္ ေအာက္ေနဖူးရင္ ႐ိုး႐ိုးဘြဲ႕၊ ၅ ႏွစ္အထက္၊ ၁ဝႏွစ္ေလာက္ ဆိုရင္ မဟာဘြဲ႕၊ ၁ဝႏွစ္အထက္ ေနဖူးရင္ ေဒါက္တာဘြဲ႕လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီဘဝ တကၠသိုလ္မွာက ပညာသင္ ၾကားေရးစရိတ္က သိပ္ေစ်း ေပါတယ္။ ေဆးလိပ္၂လိပ္၊ ကြမ္းတစ္ထုပ္၊ အသား ၁တုံး ေလာက္နဲ႔ အျပင္မွာ ေငြမ်ားစြာ ေပးမွ သင္လုိ႔ရတဲ့ ပညာေတြ သင္ႏိုင္တယ္။
အက်ဥ္းေထာင္ဆိုတာ လူသားေတြအတြက္ မေကာင္း ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဆိုးထဲက အေကာင္းေတြလည္း ရွိတတ္ပါ တယ္။ နဝတ၊ နအဖေခတ္ အက်ဥ္းေထာင္ေတြ ဟာ ႏိုင္ငံ ေရး အက်ဥ္းသားေတြအတြက္ ႏွိပ္စက္မႈမ်ားစြာ ရွိသလို၊ ႏိုင္ငံ ေရးတကၠသိုလ္ေတြအျဖစ္ လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီႏိုင္ငံ ေရးတကၠသိုလ္ေတြ ဆီကေန လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ေတြလည္း ျဖစ္လာပါ တယ္။ လက္ရွိမွာ ေတြ႕ေနရ ပါတယ္။
မူလတန္းေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္၊ အလယ္ တန္း ေက်ာင္းသားရဲ႕စိတ္၊ အထက္တန္းေက်ာင္းသားစိတ္၊ တကၠသိုလ္ေက်ာငး္သားရဲ႕ စိတ္က မတူပါဘူး။မူလ တန္း ေက်ာင္း သားက ေဆာ့မယ္၊ စာက်က္ မယ္။အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ကေတာ့ စာဖတ္မယ္၊ ေဆာ့ မယ္၊ စာက်က္မယ္၊ အျပင္ကို စသြားတတ္ေနၿပီ။ အထက္ တန္းေက်ာင္းသားစိတ္ကေတာ့ စာဖတ္တာ၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တာ၊ ရည္းစားထားတာ၊ နယ္ထြက္ တာ၊ အရက္ေသစာ စမ္းသပ္ တာေတြျဖစ္ေနၿပီ။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း သား စိတ္က လြတ္လပ္ သြားၿပီ။ အားလုံးလုပ္လို႔ရ တယ္။ မိမိကုိယ္ကို မိမိထိန္း ေက်ာင္းပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္တုန္းက ၁ဝ တန္း၂ခါ က်ရင္ ေက်ာင္းမွာ ေနခြင့္မရ ပါဘူး။ အျပင္မွာ ညဘက္၆နာရီ ေနာက္ပိုင္းတက္ရတဲ့ ည ေက်ာင္းမွာ ေနရပါတယ္။ အဲဒီ တုန္းကရယ္စရာစကားေတြ ေတာင္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ညေက်ာင္း တက္ရင္း ညားကုန္ၾကလို႔ ညား ေက်ာင္းလို႔ ေခၚၾကရတယ္။
အဲဒီေတာ့ ယခုအခ်ိန္မွာ ညဘက္ေက်ာင္းေတြအမ်ားႀကီး ပါပဲေလ။ အရက္ဆိုင္မွာ ဘီယာေသာက္ေနတဲ့အမ်ဳိး သမီးေတြလည္း ရန္ကုန္မွာ အမ်ားႀကီးပါပဲေလ။ မ်ဳိး ဆက္ ေတြရဲ႕ လက္ခံတဲ့ ႏွလုံးသားနဲ႔ ဦးေႏွာက္က မတူေတာ့ပါဘူး။ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုးေတာ့ သိၾက ပါတယ္။ မ်ဳိး ဆက္သစ္ေတြ အမွားနဲ႔အမွန္ကို ဆုံးျဖတ္တတ္ၾက ပါတယ္။ ေခတ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈကို မ်ဳိး ဆက္ေတြက လက္ခံၾက ရမွာပါပဲေလ။ အဲဒီလိုပဲ ပညာ ေရးဟာ အလြတ္က်က္ ပညာေရးကေန စဥ္းစားမႈ ပညာ ေရး ကို ေျပာင္း လဲေနပါၿပီ။ ေလ့က်င့္မႈမ်ားမ်ား လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ စာေရးဆရာႀကီး မင္းသိခၤ စာေရးတဲ့အခါ သူက ေနာက္ ဆုံး အခန္းကေန စေရးပါ တယ္။ ေရးရင္းနဲ႔ ပဲ ေရွ႕ဆုံး တစ္ ခန္းေရာက္ေတာ့ စာေရးတာၿပီး ဝတၴဳစာအုပ္လည္း ၿပီး သြားပါတယ္။
လက္ကေရးတာထက္စာ ရင္ ပါးစပ္ကေျပာၿပီး ေဘးက တစ္ေယာက္က လိုက္ေရးေပး တာ စာကို ပိုေတြးေရးႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္လည္း ပိုျမန္ပါတယ္။ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းက ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္သြင္းၿပီးလုပ္ တာေလ။ ပဲခူးေဆာင္၁၃ ခန္း မွာေနရင္း မိန္႔ခြန္းေျပာက်င့္ ေနတယ္။ စာေတြဖတ္ေန တယ္။ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ေတြ အၿမဲဖတ္ေနတယ္။ သူ႔ ႏိုင္ငံ ေရးလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ အျပင္ထြက္လည္၊ ဇာတ္ပြဲ၊ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတြကို လိုက္ေလ့ မရွိ ဘူး။ အဲဒီလိုမ်ဳိး စိတ္သြင္း လုပ္ေတာ့ အမ်ဳိးသား ေခါင္း ေဆာင္ႀကီး လည္းျဖစ္ လြတ္လပ္ ေရးဗိသုကာလည္းျဖစ္၊ ျမန္မာ ႏိုင္ငံလည္း လြတ္လပ္ေရးရ လာပါတယ္။ လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ႀကိဳးစားရမွာပါပဲ။ ေအာင္ျမင္ ခ်င္ရင္ေတာ့ ေလ့က်င့္ ရမွာပါ ပဲ။ ဥာဏ္၊ဝီရိယေပါ့။ ကံတရား ကိုယ့္ဘက္မွာရွိရင္ေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ေအာင္ပြဲက သင့္အနားမွာပါပဲ။
မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ေအာင္ ျမင္ပါေစ။ ကမၻာအဆင့္မီပညာ ေတြ တတ္ေျမာက္ပါေစ။ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ အသစ္ကိုလည္း ရယူပါ။ အေဟာင္းထဲက အေကာင္းေတြ ကို လက္ခံသင္ၾကားပါ။ အေဟာင္းနဲ႔ အသစ္ေပါင္း စပ္မႈျဖင့္ လူငယ္မ်ား အနာဂတ္ တြင္ ၾကယ္စင္လို လင္းလက္ ပါေစ။
ေအာင္ထြန္း
ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္
No comments:
Post a Comment