Monday, December 15, 2014

ကြန္ပ်ဳတာ သမိုင္း

       
   တိုက်ရိုက်အဓိပ္ပါယ်ပြန်လျှင်သချာၤတွက်စက်ဖြစ်ပါသည်။ တစ်နည်းအားဖြင့် ၎င်းမှာ လျှပ်စစ်စွမ်းအားနှင့် သချာၤပညာရပ်များအားအသုံးပြု၍ လုပ်ငန်းရပ်များအား အဆင်ပြေချောမွှေ့လွယ်ကူစေရန် ဖန်တီးယူထားသည့် စက်အမျိုးအစားတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ မှတ်တမ်းများသိမ်းဆည်းခြင်း (Datastorage)၊ပြန်လည်ခေါ်ယူခြင်း (Retrive)၊ အစီအစဉ်များထည့်သွင်းခြင်းနှင့်ထုတ်ယူခြင်း(l/O Device)၊စဉ်းစားတွက်ချက်ပေးခြင်း (Calculate) တို့အားလုပ်ငန်းစဉ်များ အလိုက်အသုံးပြုနိုင်ရန်စီစဉ်ထားပါသည်။
            ကွန်ပျုတာအားတီထွင်ရန်စတင်စဉ်းစားခဲ့စဉ်ထဲကပင်လုပ်ငန်း ရပ်အသီးသီး၌အသုံးပြုနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍တီထွင် ခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။စတင်တီထွင်ခဲ့စဉ်အချိန်တွင် (Analog Computer) နှင့် (Digital Computer) ဟူ၍တည်ဆောက်ပုံ နှစ်မျိုးရှိခဲ့ပါသည်။(AnalogComputer)သည်လျှပ်စစ်စွမ်းအားရရှိမှုပမာဏအနည်းအများပေါ် မူတည်၍အနီးစပ် ဆုံးဖော်ပြ ပေးခြင်းအားဖြင့်လုပ်ဆောင်ပါသည်။(Digital Computer)သည်လျှပ်စစ်စွမ်းအားအတိအကျရရှိမှု အပေါ်မူတည်၍လုပ်ဆောင်ပါသည်။
ကွန်ပျုတာမတိုင်မှီ ခေတ်၁၆
           ရာစုနှစ်နှောင်းပိုင်းမှစတင်၍လုပ်ငန်းရပ်အသီးသီးအားလွယ်ကူချောမွှေ့အဆင်ပြေစေရန်ပညာရှင်အသီးသီးမှ[ပေသီး]
(abacus)အားအခြေခံ၍ အဆင့်ဆင့်စမ်းသပ်တီထွင်လာခဲ့ကြပါသည်။ ၁၆၁၄ ခုနှစ်တွင်(John Napier)မှသချာၤပညာရပ်ပိုင်း ဆိုင်ရာတွက် ချက်မှုများအားအဆင်သင့်ကြည့်ရှု နိုင်ရန် .၅ဒဿမငါးနေရာအထိအတိအကျ တွက်ယူအဖြေထုတ်ပေး ထားသောအစီအစဉ်      (Logarithms)အားတီထွင်ဖန်တီးခဲ့သည်။၁၆၁၅ တွင် William Oughtred မှနေ၍ (Slide Rule) စနစ်အားတီထွင်ခဲ့သည်။
(Slide Rule) ဆိုသည်မှာလျှင်မြန်စွာတွက်ချက်နိုင်ရန်အတွက်(Logarithms) စနစ်အားအကျဉ်းချူံးစီစဉ် ထားသောသချာၤပညာရပ်ပိုင်းဆိုင်ရာအသုံးချမှုများဖြစ်ပါသည်။၎င်းအားယနေ့ကာလခေတ်ပေါ် အီလက်ထရွန်းနစ် သချာၤတွက် စက်(Electronic Calculator) များတွင်အသုံးပြုထားပါသည်။၁၆၂၃ တွင် William Schickardမှသချာၤတွက်စက်၏ အစဖြစ်သော(Mechanical Calculator) အားတီထွင်ခဲ့ပါသည်။
 
ပထမဦးဆုံးစက်ကိရိယာဖြင့်တွက်ချက်ခြင်းအစီအစဉ်အားပြင်သစ်နိုင်ငံသားဖြစ်သူ
သချာၤနှင့်ဒဿနိကပညာရှင် Blaise Pascal မှ ၁၆၄၂ ခုနှစ်တွင်တီထွင်ခဲ့ပြီး ၁၆၄၅ ခုနှစ်တွင်စတင်ထုတ်လုပ်ခဲ့ပါသည်။
၎င်းကိရိယာအားအလုပ်လုပ်ဆောင်နိုင်ရန်အတွက်လက်ဖြင့်မောင်းနှင်ရသောဂီယာ (gear)များ၊စက်သီး (Pulley)များဖြင့်ဖွဲ့စည်းတည်ဆောက်ထားပါသည်။၁၆၇၂-၁၆၇၄ ခုနှစ်တွင် Gottfried Leibniz မှပထမဆုံး(Calculator) အား တီထွင်နိုင်ခဲ့ပါသည်။၁၈၀၁ ခုနှစ်တွင် Joseph Marie Jacquard ၏ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုဖြင့်အလိုအလျောက်လည်ပတ်နိုင်သော
ယက်ကန်းစက် တစ်မျိုးဖြစ်သည့်(Analytical Engine) ကိုရရှိခဲ့သည်။
              ၎င်းစက်မှာအပေါက်များစွာပါဝင်သောကဒ်ပြား (Punched-Card) များဖြင့်ထည့်သွင်းအသုံးပြု ခဲ့သည်။
၁၈၂၀ တွင် Charles Thomas de Colmar မှပထမဆုံးပြည်စုံသောတွက်ချက်မှုအတိုင်းအတာအားတိုးမြှင့်ပေးခဲ့ပါသည်။
            ၁၈၂၂ ခုနှစ်တွင်အင်္ဂလန်နိုင်ငံမှ Charles Babbage သည်ဓါတ်ခွဲစက် (Analytical Engine) တစ်ခုပြုလုပ်ရန်အကြံရှိခဲ့ ၍၎င်းစက်တွင်မည်သည့်တွက်ချက်မှုမျိုးမဆိုပါဝင်ထည့်သွင်းထားသည်။သို့ရာတွင်၎င်းစက်အတွက်လိုအပ်သည့် ဖွဲ့စည်းပုံအားတည်ဆောက်နိုင်ရန်အတွက်မူယင်းအချိန် ကာလတွင်ပညာရှင်များအနေဖြင့်များစွာမှအခက်အခဲရှိခဲ့ကြပါသည်။
           Charles Babbage ၏မူလစိတ်ကူးမှာယင်းစက်သည် အချက်အလက်ပေါင်း မြောက်များစွာ အားလက်ခံနိုင်၊ထည့်သွင်းနိုင်၊ အဖြေထုတ်နိုင်ရန်ဖြစ်ပါသည်။၂၀ ရာစုနှစ်အစောပိုင်းတွင်လေဟာမီးလုံး (Vacuum Tube) များအား အသုံးပြုခြင်းဖြင့် ကွန်ပျုတာစက်မှုပညာမှ အီလက်ထရောနစ်စနစ်သို့ ကူးပြောင်းလာခဲ့ကြ၍ ဂီယာ (Gear) နှင့်စက်သီး (Pulley)တို့အား မလိုအပ်တော့ ချေ။လျှပ်စစ်ခလုတ်များမှ တူညိသောရလဒ်အဖြေများကို ရရှိနိုင်ပြီဖြစ်ပါသည်။
ယင်းတွင်သင်္ကေတနှစ်ခုပါသည့် (Binary) ဘာသာများဖြင့်အသုံးပြု ထားပါသည်။အချက်အလက်နှင့် ညွှန်ကြားချက်များအား (l/O) ဖြင့်အကျဉ်းချုံးထားပါသည်။
၎င်းစနစ်မှာ (0) နှင့် (၁) နံပါတ်များအားအဖွင့်၊အပိတ် (On/Off) လုပ်ပေးခြင်းဖြင့်လုပ်ငန်းရပ်များအားဝန်ပိုကျုံ့လာစေပါသည်။
လေဟာမီးလုံး (Vacuum Tube) များမှာဂီယာ (Gear)နှင့်စက်သီး(Pulley)များထက် ပိုမိုတိကျစွာအလုပ်လုပ်ဆောင် လာနိုင်ပါသည်။
Charles Babbage စဉ်းစားထားခဲ့သည့် (Analytical Engine) မှာ ၁၈၃၀ ခုနှစ်ရောက်မှအပြီးသတ်ဖန်တီးနိုင်ခဲ့ပါသည်။
နောက်ဆုံးတွင်၎င်း၏စဉ်းစားမှုများအားလုံးသည်ယနေ့ခေတ်ကာလအသုံးချနေကြသော (Programmable Computer) အဖြစ်သို့ရောက်ရှိလာခဲ့ပါသည်။
၁၈၉၀ ခုနှစ်တွင်Herman Hollerith မှအမေရိကန်သန်းခေါင်စာရင်းမှတ်တမ်းအတွက်ကဒ်ပြားများအား
အပေါက်ဖောက်ခြင်းစနစ်(punched-Card System) အဖြစ်တိုးမြှင့်ပေးခဲ့သည်။
၁၉၃၆ ခုနှစ်တွင် Alan Turing မှကွန်ပျုတာ၏သချာၤပညာရပ်ပိုင်းဆိုင်ရာသီအိုရီများအား တိုးမြှင့်ထုတ်လုပ်ခဲ့သည်။
၁၉၃၈ ခုနှစ်တွင် Konrad Zuse မှ(Boolean) အက္ခရာသချာၤစနစ်အားအသုံးပြု၍ပထမဆုံး (Binary Caculator) အဖြစ် တည်ဆောက်ခဲ့သည်။
၁၉၃၉ ခုနှစ်တွင်ပထမဆုံး[သချာၤ]နှင့်[ရူပဗေဒ] ပညာရပ်များအားလျှပ်စစ်စွမ်းအားဖြင့်အဓိကအသုံးပြုထားပြီးစက်ပိုင်း ဆိုင်ရာတွက်ချက်မှုဖြင့်အလုပ်လုပ်နိုင်သော (J V Atanasoff-Barry) ကွန်ပျုတာအားအမေရိကနိုင်ငံတွင်တီထွင်ခဲ့သည်။
၎င်းစက်အားပထမဆုံး လေဟာမီးလုံးတွဲများနှင့်အသုံးပြုဖန်တီးတည်ဆောက်ထားခဲ့သည်။
၎င်းစက်မှာလုပ်ငန်းရပ်တစ်ခုအတွက်သာပုံဖော်ထားပါသည်။သို့ရာတွင်အလွန် ရှည်လျားသောသချာၤပညာရပ်ပိုင်း ဆိုင်ရာဇယားကြီးများ၏တွက်ချက်မှုများအားတစ်ခုချင်းစီအနီးစပ်ဆုံးတွက်ချက်နိုင်အောင်ရေးဆွဲခဲ့ပါသည်။
မြန်မာနိုင်ငံတွင် ကွန်ပျူတာ တက္ကသိုလ်မဆိုထားဘိ ကွန်ပျူတာ ဌာနပင်မရှိသေးမီက (၁၉၇၃ ခုနှစ်မတိုင်မီက ) တက္ကသိုလ်တစ်ခု၏ သင်္ချာဌာနလက်အောက်တွင်တွက်ချက်ရေးယူနစ် အဖြစ်စတင်ဖွဲ့စည်းခဲ့သည်ဟုအဆိုရှိသည်။
လူဦးရေ သန်းခေါင်စာရင်းကောက်ယူမှတ်တမ်းပြုစုသော ကိစ္စရပ်များကိုကူညီဆောင်ရွက်ခဲ့ရကြောင်းလည်းသိရသည်။
 စက္ကူ ကဒ်ပြားများကိုစက်ဖြင့်အပေါက်ဖေါက်ပြီး သုံးရသောစနစ်ဖြစ်သည်။ နောက်ပိုင်းတွင် ပီစီ မဟုတ်သေးသော ကွန်ပြူတာများ တစ်စတစ်စ ရောက်ရှိလာပြီး ဝန်ကြီးဌာနအချို့တွင်သုံးစွဲလာသည်။
MCC အမည်ဖြင့် ကွန်ပြူတာပညာဆင့်ပွါးပေးသောအစုအဖွဲ့ရှိခဲ့ဖူးပြီး ကွန်ပြူတာသင်တန်းကျောင်း လုံးဝမရှိဆိုဟုသည်။
ရှေးဦးစွာရောက်ရှိလာသော PC တို့တွင်လည်း CD ROM, Sound card, Mouse စသည်တို့မပါဝင်သေးပဲ DOS Version ဖြင့်ပင် Run နိုင်သော စာစီစာရိုက်အတွက် (WordStar) စာရင်းဇယားဆွဲရန် (Foomtools) စသည့် ဆော့ဖ်ဝဲများသုံးကြရသည်ဆိုပါသည်။
နောက်ပိုင်း (Wordperfect 5.1) ပေါ်ပေါက်လာပြီး (Dbase 4), (Lotus 1-2-3) စသည်တို့အပြင် (Harbor Graphic 3 ), (AutoCAD) စသည်တို့ ကိုပါသုံးစွဲလာနိုင်ကြောင်းသိရပါသည်။
WINDOWS OS ပေါ်လာသော အပြောင်းအလဲပြီးသည့်တိုင် မြန်မာပြည်တွင်ကွန်ပြူတာမြင်သိထိတွေ့ဖူးသူအလွန်နည်းပါးပြီး
WINDOW 95 ပေါ်ပေါက်လာပြီးမှ တစ်စတစ်စပြည်သူလူထုအတွင်း ကွန်ပြူတာသုံးစွဲနိုင်သောအခြေအနေရောက်လာခဲ့ပါသည်။
သင်ကြားရေးတွင်မူ WINDOWS 3.1 ခေတ်ကပင် CSS, RS, MCC စသော သင်တန်းအဖွဲ့အစည်းများလဲပေါ်ထွန်းလာပြီး။ ACE, KMD စသည်အဖွဲ့အစည်းများလည်းဆက်လက်ပေါ်ပေါက်လာကြောင်းသိရပါသည်။
ကွန်ပြူတာဂျာနယ်သည်လည်း မြန်မာ့ကွန်ပြူတာသမိုင်းတွင် အရေးပါသောအခန်းမှပါဝင်နေကာ အကျိုးပြုပံ့ပိုးကူညီနိုင်ခဲ့ပါသည်။ ဒင်းနစ်ဝင်းသိန်း၏အစီအစဉ်ဖြင့် အချို့အခြေခံပညာကျောင်းများအတွက် LC630 Macintosh ကွန်ပြူတာများအကြွေးရောင်းချပေးခဲ့ရာမှ မြို့ငယ်လေးများ၏အထက်တန်းကျောင်းများပါ ကိုယ်ထူကိုယ်ထစနစ်ဖြင့် Clone PC များဝယ်ယူသိမ်းဆည်းပြသသောအလေ့၊ Multimedia classroom များဖွဲ့စည်းတည်ဆောက်သောဓလေ့များထွန်းကားခဲ့သည်ဆိုပါသည်။
ဆက်လက်ပြီး Network ကွန်ယက်ချိတ်ဆက်သောလုပ်ငန်းများဖွံ့ဖြိုးလာခဲ့သော်လည်း အင်တာနက်ကို တိုက်ရိုက်မသုံးနိုင်သေးပဲ အင်ထရာနက် သုံးကြရသည်ဆိုပါသည်။ Dial up စနစ် ကွန်ယက်ချိတ်ဆက် ပစ္စည်းတို့မှာ ခွင့်ပြုချက်မရလျှင်သုံးစွဲခွင့်မရှိသောကန့်သတ်ပစ္စည်းဖြစ်ခဲ့ရပြီး နောင်အခါ IP Star စလောင်းများဖြင့် Internet ချိတ်ဆက်အသုံးပြုမှုအထိ ကျယ်ပြန့်လာသည်ဆိုပါသည်။
ကွန်ပြူတာဝန်ဆောင်မှုအပိုင်းတွင် စာစီစာရိုက်လုပ်ငန်းမှာစီးပွားဖြစ်အသွင်ဦးစွာပေါ်ပေါက်လာပြီး၊ ကွန်ပြူတာဖြင့် ဇာတာဖွဲ့ပေးခြင်းစသည်တို့လည်းပိုမိုစောစီးစွာပေါ်ပေါက်ဖူးသည်ဆိုပါသည်။ စာစီရာမှ ဒီဇိုင်းလုပ်ငန်းများ ထိုမှတဆင့် စီဒီဗီဒီယိုအခွေကူးခြင်း/ MP3 ပြောင်းပေးခြင်း၊ ငှားရမ်းခြင်း ဓါတ်ပုံအခွေထုတ်ခြင်း ဗီဒီယိုတည်းဖြတ်ခြင်း ကာတွန်းရုပ်ရှင်ဖန်တီးခြင်း၊ ဂိမ်းဆိုင်များဖွင်ခြင်းတို့နှင့်အတူ ဆိုင်ဘာကဖေးဆိုင်များ ပေါ်ထွန်းလာသည်အထိ ကမ္ဘာနှင့်အညီ ရင်ဘောင်တန်းလိုက်လာနိုင်သလို IT ပညာရှင်များလည်း အထိုက်အလျောက်ပေါ်ပေါက်လာပြီး ကွန်ယက်များချိတ်ဆက်ထိန်းသိမ်းပေးခြင်း ဆော့ဖ်ဝဲရေးသားရောင်းချခြင်း။ Web page ဒီဇိုင်းရေးဆွဲကြော်ညာပေးခြင်း စသည့် အတတ်များလည်းတတ်ကျွမ်းလာနေပြီဖြစ်ပါသည်။ ဟက်ကာများလည်း ရှိသည်ဟု ကြားသိနေရပါသည်။
ကွန်ပျူတာဆိုတာ
“ကြန္ပ်ဴတာ”ဆိုတာ ဘာလဲတဲ့ !!
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ... ေသခ်ာတာေတာ့ .. “ကြန္ပ်ဴတာ”ဟာ electronic device (ပစၥည္း) တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ စတင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သမုိင္းေၾကာင္းကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)ေက်ာ္ေလာက္တုန္းက ေရွးေခတ္လူသားေတြ သုံးခဲ့တဲ့ … “ေပသီး” (သို႔) ဂဏန္းေပါင္းစက္ (Abacus) ေခတ္ကို ျပန္ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီ (Abacus) “ေပသီး”ကေန အေျခခံၿပီး .. လူေတြဟာ ဂဏန္းေပါင္းစက္ တီထြင္လာႏိုင္သည္အထိ .. ဉာဏ္ရည္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္ .. ။
အဲဒီ ဂဏန္းေပါင္းစက္ မွတစ္ဆင့္ .. မွတ္ဉာဏ္ (Memory) ပိုမိုေကာင္းမြန္ .. တြက္ခ်က္ (processing)ႏိုင္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာေတြအထိ တီထြင္တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္ … ။
ကြန္ပ်ဴတာရယ္လို႔ ျဖစ္ေပၚလာေပမယ့္လည္း .. ကြန္ပ်ဴတာဆိုတဲ့ ေရွးသမိုင္းေၾကာင္းေတြ ထပ္ရွိပါေသးတယ္ … ။ အေသးစိပ္ကို ေလ့လာရင္ေတာ့ … ေရွ႕မေရာက္ပဲ ျဖစ္ကုန္ေတာ့မယ္ .. ။ အဓိက ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ (Main Concept)ေတြကို သိရွိနားလည္မယ္ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာကို ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ပိုမိုလြယ္ကူေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္ .. ။
သမုိင္းေၾကာင္း တစ္ခုလုံးကို ေလ့လာေနဖို႔လည္း မလိုအပ္ပါဘူး .. ။
ဥပမာ … ကိုယ္စားေနတဲ့ သစ္သီးတစ္လုံးနဲ႔ ယွဥ္ၿပီးစဥ္းစားၾကည့္မယ္ဗ်ာ … ။ အဲဒီ“သစ္သီး” ဘယ္ကလာသလဲ .. ဘယ္အပင္ကလည္း .. ဒီေလာက္သိထားရင္ ေတာ္ပီ။ ဒီအပင္ကို ဘယ္လိုစိုက္ခဲ့လဲ .. ေျမၾသဇာဘယ္လုိသုံးရလဲ .. ေျမၾသဇာအတြက္ … ႏြားေခ်းဘယ္ႏွစ္ပိႆာ ထည့္ရတယ္… အဲဒီအပင္က စုိထိုင္းတဲ့ေနရာမွာ ေပါက္တာလား .. ၿပီးေတာ့ ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ေနရာမွ ေပါက္တာလား စသည္ျဖင့္ .. ပုံစံေတြနဲ႔ ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ .. ဒါက စိုက္ပ်ဳိးေရးသမား အလုပ္ျဖစ္သြားပါျပီ ..။
   
        အဲဒီလိုပဲ ကုိယ္က ကြန္ပ်ဴတာကိုေလ့လာမွာ .. အဆင့္ျမင့္နည္းပညာဆီကိုေလ့လာမွာဆိုေတာ့ .. သမိုင္းေၾကာင္းလည္း အဲေလာက္ႀကီး နက္နက္နဲနဲ ေလ့လာေနဖို႔မလိုပါဘူး .. ေနာက္ျပန္ဆုတ္ရင္းနဲ႔ ေရွ႕မေရာက္ပဲ ျဖစ္တတ္လို႔ပါ … ။ ပိုဆိုးတာက .. နည္းပညာ (Technology) ဆိုတာကလည္း .. အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲတိုးတက္ (update) အျမဲျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္ .. ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္က သမိုင္းေၾကာင္းပဲ အေသးစိတ္ ျပန္သြားၿပီး ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ .. အၾကိဳးထူးလာႏိုင္ဖို႔ နည္းလမ္းနည္းပါတယ္ .. ။
ေျမာင္းႀကီးႀကီးခုန္ဖို႔ ေနာက္ကို ေျခ(၂)လွမ္း၊ (၃)လွမ္းေလာက္ လွမ္းလိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့မွ .. အရွိန္နဲ႔ေျပးခုန္လိုက္ .. ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ဟုိဖက္အျခမ္းက .. Update Technology ကို မေရာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး .. ။ ေနာက္မဆုတ္ပဲနဲ႔လည္း တန္းမခုန္လိုက္နဲ႔ .. ေခ်ာက္ထဲၾကသြားမယ္ …။ ေနာက္လည္းအရမ္းမဆုတ္လိုက္နဲ႔ … ေနာက္ဆုတ္လြန္းရင္လည္း … ေခ်ာက္ရွိတယ္ .. က်သြားမယ္ မိတ္ေဆြတို႔ .. ။
source; Forum
ကိုေစာေမာင္ ကိုၿဖိဳး ဘာသာျပန္ထားတာပါ

No comments:

Post a Comment